Церковный календарь
Новости


2018-05-24 / russportal
Cвт. Іоаннъ, архіеп. Шанхайскій. Святыя Евѳимія и Ольга (1994)
2018-05-24 / russportal
Cвт. Іоаннъ, архіеп. Шанхайскій. Преп. Серафимъ Саровскій (1994)
2018-05-24 / russportal
Прав. Іоаннъ Кронштадтскій. "Новыя грозныя слова". Слово 15 (37) (1908)
2018-05-24 / russportal
Прав. Іоаннъ Кронштадтскій. "Новыя грозныя слова". Слово 14 (36) (1908)
2018-05-23 / russportal
И. А. Родіоновъ. Повѣсть "Жертвы вечернія". Глава 50-я (1922)
2018-05-23 / russportal
И. А. Родіоновъ. Повѣсть "Жертвы вечернія". Глава 49-я (1922)
2018-05-23 / russportal
Н. А. Соколовъ. "Убійство Царской Семьи". Глава 6-я (1925)
2018-05-23 / russportal
Н. А. Соколовъ. "Убійство Царской Семьи". Глава 5-я (1925)
2018-05-23 / russportal
Cвт. Іоаннъ Шанхайскій. Разслабленный, самарянка и слѣпорожденный (1994)
2018-05-23 / russportal
Cвт. Іоаннъ, архіеп. Шанхайскій. Святые Кириллъ и Меѳодій (1994)
2018-05-23 / russportal
Прав. Іоаннъ Кронштадтскій. "Моя жизнь во Христѣ". Часть 1-я (стр. 71-80) (1957)
2018-05-23 / russportal
Прав. Іоаннъ Кронштадтскій. "Моя жизнь во Христѣ". Часть 1-я (стр. 61-70) (1957)
2018-05-21 / russportal
И. А. Родіоновъ. Повѣсть "Жертвы вечернія". Глава 48-я (1922)
2018-05-21 / russportal
И. А. Родіоновъ. Повѣсть "Жертвы вечернія". Глава 47-я (1922)
2018-05-21 / russportal
Н. А. Соколовъ. "Убійство Царской Семьи". Глава 4-я (1925)
2018-05-21 / russportal
Н. А. Соколовъ. "Убійство Царской Семьи". Глава 3-я (1925)
Новости въ видѣ
RSS-канала: .
Сегодня - четвергъ, 24 мая 2018 г. Сейчасъ на порталѣ посѣтителей - 9.
Церковно-учительная литература

КНИГА, ГЛАГОЛЕМАЯ «ЗЛАТОУСТЪ»,
Въ не́йже вся́ко ухищре́ніе Боже́ственнаго Писа́нія, истолко́вано святы́мъ вели́кимъ Іоа́нномъ Златоу́стомъ и про́чими святы́ми отцы́.

СЛОВО 6.
Въ пято́къ сыропу́стныя недѣ́ли, поуче́ніе свята́го Іоа́нна Златоу́стаго о чистотѣ́ душе́внѣй.

Навы́кнемъ у́бо, бра́тіе, ч́то е́сть и́же скверни́тъ человѣ́ка, да разсмотрѣ́вше зла́я, отбѣ́гнемъ и́хъ. Ибо всегда́ въ це́ркви ви́димъ тако́въ обы́чай отъ мно́гихъ обдержи́мъ, я́ко да бы то́чію въ чи́стыхъ ри́захъ къ це́ркви ити́, и ру́цѣ бы и́мъ умы́ти, и уста́ измы́ти водо́ю, а о то́мъ ника́коже пеку́тся, ка́ко бы ду́шу чи́сту предпоста́вити предъ Бо́гомъ, кромѣ́ вся́кой зло́бы. Се́ же у́бо глаго́лю не возбраня́я умыва́ти ру́къ и у́стъ, я́ко же подоба́етъ. Не водо́ю же то́чію умыва́ти ру́цѣ и уста́, но до́брыми дѣ́лы. Нечистота́ бо е́сть ручна́я, не то́кмо искаля́ніе, но и го́рши того́ е́сть сія́ нечистота́: /л. 15/ грабле́ніе, наси́лованіе, злодѣя́ніе, татьба́, душегу́бство, бо́й. Скве́рна же усто́мъ, не къ зубо́мъ, ни къ десна́мъ прилѣ́пльшаяся нечистота́, или́ хра́къ го́рекъ, или́ сли́на у́тхлая, но сія́ го́рши того́ е́сть: лжа́, клевета́, хула́, оба́да, срамосло́віе, кощу́ны, пустосмѣ́шіе, глу́мное грохота́ніе, смѣ́хъ, сва́ръ, оби́да, пусто́шныя бесѣ́ды, осужде́ніе, бѣсо́вскія пѣ́сни, ба́сни е́ллинскія. Да а́ще у́бо свѣ́си себе́ ничто́же отъ злы́хъ си́хъ дѣ́лъ творя́ща, ни бесѣ́дующа ни оскверня́ющася нечистота́ми и́хъ, то́ иди́ къ це́ркви, и приступи́ со упова́ніемъ къ Пречи́стымъ Та́йнамъ. Аще ли еси́ въ таково́й нечистотѣ́ мно́го пребыва́еши, почто́ся труди́ши безъ ума́: водо́ю у́бо омыва́я ру́ки и язы́къ, па́губную же и вре́дную вну́трь у́ду нося́ нечистоту́. Повѣ́ждь ми́, а́ще бы моты́ло или́ ка́лъ держа́ въ руку́ своею́, то смѣ́лъ ли бы моли́тву твори́ти? И то́ у́бо вели́къ вре́дъ е́сть ручна́я нечистота́. А нечистота́ душе́вная, сме́рть у́бо и поги́бель е́сть въ не́й пребыва́ющимъ. И ты́ ка́ко у́бо въ тѣле́сныхъ нечистота́хъ сумня́ешися, /л. 15 об./ въ душе́вныхъ же всегда́ Бо́га преоби́дя не стыди́шися? Что́ у́бо и ка́ко лзѣ́ моли́тися? Досто́итъ у́бо душе́внаго гну́са не имѣ́ти. Аще и въ преступле́ніе впаде́ши, и ты́ вско́рѣ очи́стися. А ка́ко и кíимъ о́бразомъ, а́зъ возвѣщу́ ти. Пла́чи и стони́ съ покая́ніемъ и́стиннымъ, и исповѣ́ждься отъ всего́ се́рдца своего́; да́й ми́лостыню по си́лѣ, и отвѣщава́й ко всѣ́мъ ми́рно; не осужда́й и гнѣ́ва не имѣ́й ни на кого́ же, ни зла́ дру́гу не сотвори́; не зави́ди, не укра́ди, не наси́луй никого́ же. Со всѣ́ми же любо́вь нелицемѣ́рну имѣ́й: то́ тѣ́мъ язы́къ, и уста́, и ру́цѣ умы́еши. Да не па́че Бо́га прогнѣ́ваеши, е́же моли́тися зло́бу имы́й. Рцы́ ми: а́ще бы кто́ моты́льными рука́ми держа́лъ тя́ по́ нозѣ моля́, не то́чію бы еси́ его́ не послу́шалъ, но и отри́нулъ бы его́. Да ка́ко у́бо ны́нѣ ты́ дерза́еши тако́въ сы́й приступи́ти къ Бо́гу не очи́стився? Са́мъ бо Госпо́дь рече́, а́ще не очи́стивъ со́вѣсти душе́вныя и тѣле́сныя, и мно́гу моли́тву сотвори́ши, не послу́шаю тебе́: не плотьска́я бо нечистота́, но душе́вная скве́рна сме́рть и па́губа. И па́ки рече́ /л. 16/ Госпо́дь: отъ слове́съ свои́хъ оправди́шися, и словесы́ свои́ми осу́дишися. Слы́шалъ ли еси́ апо́стола Па́вла глаго́люща? Хощу́ у́бо на вся́комъ мѣ́стѣ муже́мъ моли́тися преподо́бнѣи воздѣва́юще ру́цѣ свои́, кромѣ́ вся́каго гнѣ́ва и помышле́ній злы́хъ. Та́ко же и жены́ не во украше́ніи ри́зъ блу́дныхъ, ни во умышле́ніи умыва́ній лица́, но во служе́ніи мно́зѣ, со смире́ніемъ и покоре́ніемъ ка́ющеся, моли́тися Бо́гу. Вся́ прежерече́нная дѣ́ла до́брая творя́ще безъ гнѣ́ва и безъ по́мысла зла́, во устрое́ніи лѣ́помъ, съ говѣ́ніемъ, и цѣлому́дріемъ, да украша́ются дѣ́лы благи́ми: а не зла́томъ, ни сребро́мъ, ни многоцѣ́нными ри́зами, ни би́серомъ. Но я́коже подоба́етъ жена́мъ бы́ти, обѣщава́ющимся благоче́стію, и дѣ́лы благи́ми безмо́лвію да уча́тся съ покоре́ніемъ. Бо́гу на́шему сла́ва, ны́нѣ и при́сно и во вѣ́ки вѣко́мъ, ами́нь.

Источникъ: Кни́га, глаго́лемая «Златоу́стъ», въ не́йже вся́ко ухищре́ніе Боже́ственнаго Писа́нія, истолко́вано святы́мъ вели́кимъ Іоа́нномъ Златоу́стомъ и про́чими святы́ми отцы́. — М.: При Свя́то-Тро́ицко-Введе́нской це́ркви, въ тѵпогра́фіи единовѣ́рцевъ, 1910. — Л. 14 об. – 16.

Назадъ / Къ оглавленію / Впередъ


Наверхъ / Къ титульной страницѣ

0



«Слава Россіи»
Малый герб Российской империи
Помощь Порталу
Просимъ Васъ поддержать нашъ Порталъ
© 2004-2018 г.