Церковный календарь
Новости


2017-05-26 / russportal
И. А. Ильинъ. Подвигъ патріотическаго единенія (1925)
2017-05-26 / russportal
И. А. Ильинъ. Самообладаніе и самообузданіе (1925)
2017-05-25 / russportal
И. А. Ильинъ. Идея Корнилова (1925)
2017-05-25 / russportal
И. А. Ильинъ. Кто мы? (1925)
2017-05-25 / russportal
Книга «Златоустъ». Слово 75-е, въ недѣлю 7-ю по Пасхѣ, свв. отецъ, иже въ Никеи (1910)
2017-05-25 / russportal
Книга «Златоустъ». Слово 74-е, въ четвертокъ 6-й седмицы, на Вознесеніе Господне (1910)
2017-05-24 / russportal
«Проповѣдн. хрестоматія». Поученіе въ день свт. Германа Константинопольского (1965)
2017-05-24 / russportal
Прот. Григорій Дьяченко. Слово (3-е) въ день свв. равноапп. Кирилла и Меѳодія (1900)
2017-05-24 / russportal
Прот. Григорій Дьяченко. Слово (2-е) въ день свв. равноапп. Кирилла и Меѳодія (1900)
2017-05-24 / russportal
Прот. Григорій Дьяченко. Слово (1-е) въ день свв. равноапп. Кирилла и Меѳодія (1900)
2017-05-24 / russportal
И. А. Ильинъ. «О сопротивленіи злу силою». Глава 7-я (1925)
2017-05-24 / russportal
И. А. Ильинъ. «О сопротивленіи злу силою». Глава 6-я (1925)
2017-05-23 / russportal
«Проповѣдн. хрестоматія». Два слова на память свв. равноапп. Кирилла и Меѳодія (1965)
2017-05-23 / russportal
«Проповѣдн. хрестоматія». Поученіе на память св. ап. Симона Зилота (1965)
2017-05-23 / russportal
Архіеп. Аверкій (Таушевъ). Что есть истина? (1975)
2017-05-23 / russportal
Архіеп. Аверкій (Таушевъ). Въ чемъ значеніе Русской Зарубежной Церкви? (1975)
Новости въ видѣ
RSS-канала: .
Сегодня - пятница, 26 мая 2017 г. Сейчасъ на порталѣ посѣтителей - 10.
Церковно-учительная литература

КНИГА, ГЛАГОЛЕМАЯ «ЗЛАТОУСТЪ»,
Въ не́йже вся́ко ухищре́ніе Боже́ственнаго Писа́нія, истолко́вано святы́мъ вели́кимъ Іоа́нномъ Златоу́стомъ и про́чими святы́ми отцы́.

СЛОВО 64.
Во святы́й и Вели́кій пято́къ, свята́го отца́ Ефре́ма Си́рина о Стра́сти Го́спода на́шего Іису́са Христа́
[1].

Бою́ся глаго́лати язы́комъ и косну́тися стра́шнѣй по́вѣсти Спа́совѣ, стра́шно бо е́сть о се́й глаго́лати: Бо́гъ бо на́шъ дне́сь пре́данъ бы́сть въ ру́ки грѣ́шникомъ и нечести́вымъ человѣ́комъ. Чесо́ ра́ди у́бо пре́данъ бы́сть Святы́й Небе́сный Влады́ка, безъ грѣха́ сы́й? Ничто́же бо согрѣши́въ, пре́данъ бы́сть дне́сь. Пріи́демъ и увѣ́димъ, чесо́ ра́ди пре́данъ бы́сть Христо́съ, Спа́съ на́шъ? На́съ ра́ди нечести́выхъ пре́данъ бы́сть Влады́ка. Кто́ ся у́бо не диви́тъ и кто́ не сла́витъ? Рабо́мъ согрѣши́вшимъ Влады́ка пре́данъ бы́сть, да свободи́тъ отъ сме́рти рабы́ Своя́ согрѣ́шшія. Сы́нове поги́бельніи и ча́да те́мная, тмо́ю изы́дутъ гоня́щіи Со́лнце, могу́ще попали́ти вся́ еди́нѣмъ часо́мъ. Ви́дѣвъ же Влады́ка де́рзость и́хъ всѣ́хъ и зло́бное погна́ніе, съ кро́тостію и вся́кою благосты́нею и Свое́ю во́лею Себе́ предаде́ /л. 188 об./ въ ру́ки нечести́выхъ. И связа́вше беззако́нніи Пречи́стаго Влады́ку, руга́хуся Ему́, досажда́юще Ему́, связа́вшему крѣ́пкаго у́зами неразрѣши́мыми и разрѣши́вшему вся́ ны́ отъ у́зъ грѣхо́вныхъ. И спле́тше вѣне́цъ сво́й те́рніемъ, и́мъ же плодови́тъ бы́сть виногра́дъ іюде́йскій, руга́ющеся Ему́, и Царя́ Его́ нарица́юще, и плю́нуша тíи беззако́нніи на лице́ пречи́стаго Влады́ки, Его́же отъ о́чію боя́тся ку́пно вся́ си́лы небе́сныя, не терпя́ще сла́вы Его́. Се́ па́ки обдержи́тъ се́рдце мое́ печа́ль же и сле́зы, поразумѣ́вшу вся́ческихъ Влады́ку та́ко содержи́ма, досажде́ніемъ и укоре́ніемъ, ра́нами и заплева́ньми отъ люде́й беззако́нныхъ. Пріиди́те и уви́дите щедро́ты изря́дныя сла́дкаго Влады́ки къ рабо́мъ нево́льнымъ: раба́ имѣ́яше благопотре́бна въ ра́йстѣй пи́щи: согрѣши́вшу же ему́, привя́занъ бы́сть мучи́тели. Ви́дѣвъ же благíй и человѣколюби́вый Влады́ка, пренемога́юща раба́, милосе́рдова о не́мъ, Себе́ растя́же біе́ну бы́ти и́ми. Восхотѣ́хъ, бра́тіе, премолча́ти, изря́дныя ра́ди у́жасти у́мныя, и па́ки убоя́хся, да ся́ не отве́ргу моего́ ра́ди молча́нія благода́ти Спа́совы. Оба́че со́ страхомъ глаго́лю ва́мъ, /л. 189/ бра́тіе, и трепе́щутъ ми́ ко́сти, егда́ помяну́, я́ко Госпо́дь на́шъ Зижди́тель и Содѣ́тель е́сть всѣ́хъ, предъ Каіа́фою предстои́тъ дне́сь, я́ко еди́нъ отъ осужде́нныхъ, и еди́нъ отъ слу́гъ уда́ри Его́ въ лани́ту. Трепе́щетъ ми́ се́рдце, сія́ вся́ помышля́ющу: ра́бъ сѣди́тъ, Влады́ка же предстои́тъ. Испо́лненый беззако́нія, отвѣ́тъ дае́тъ на Безгрѣ́шнаго. Небе́са ужасо́шася, и основа́нія потрясо́шася. Ангели и арха́нгели вси́ убоя́шася. Гавріи́лъ и Михаи́лъ ли́ца своя́ скры́ша въ крилѣ́хъ. Херуви́ми у престо́ла подъ колесы́ скрыва́хуся. Серафи́ми крилы́ свои́ми сража́хуся въ ту́ годи́ну, въ ню́ же слуга́ Каіа́фль, уда́ри Влады́ку въ лани́ту. Ка́ко у́бо стерпѣ́ша основа́нія земна́я? Тру́съ и тре́петъ въ годи́ну ту́ досажде́нія Влады́чня, помышля́ю и трепе́щу, и па́ки дерза́ю, зря́ долготерпѣ́ніе блага́го Влады́ки: се́ бо у́дове мои́ трепе́щутъ, глаго́лющу ми́. Аще у́бо Содѣ́тель созда́вый человѣ́ка испе́рва руко́ю отъ пе́рсти, зауше́нъ бы́сть Творе́цъ; убои́мся, бра́тіе, слы́шаще сія́ вся́, ка́ко Спа́съ на́съ ра́ди претерпѣ́? Ра́бе окая́нный, рцы́, чесо́ ра́ди зауши́лъ еси́ Влады́ку? Вся́ко бо /л. 189 об./ раби́, егда́ свобо́дни хотя́тъ бы́ти, зауша́еми быва́ютъ, да получа́тъ свобо́ду тлѣ́нную; ты́ же, о окая́нне, Свободи́теля всѣ́хъ безгрѣ́шного, безъ зако́на зауши́лъ еси́. Каковы́я у́бо мзды́ ча́еши отъ Каіа́фы прія́ти, въ зауше́нія мѣ́сто? Еда́ у́бо нѣ́си слы́шалъ и разумѣ́лъ, я́ко Сы́нъ е́сть небе́снаго Влады́ки? И зауши́вый Влады́ку всѣ́хъ, бы́сть ра́бъ рабо́мъ, и поноше́ніе и ме́рзость, и осужде́нъ е́сть при́сно огне́мъ негаси́мымъ. Вели́ко чю́до, о бра́тіе, ви́дѣти кро́тость Христа́ Влады́ки и Царя́: зауше́нъ бо бы́въ отъ раба́, разу́мно отвѣща́, со вся́кою кро́тостію и говѣ́ніемъ. Ра́бъ сурови́тся, Влады́ка же ожида́етъ. Ра́бъ гнѣ́вается, а Влады́ка блаже́нствуетъ. Ярости же Его́ и возмуще́нію, въ ча́съ гнѣ́ва кто́ постои́тъ? Бо́гъ же на́шъ все́ претерпѣ́ Свое́ю благосты́нею. Кто́ у́бо мо́жетъ изрещи́ Твое́ долготерпѣ́ніе, о Влады́ко? Приступи́те, жела́еміи люби́мицы, къ Христо́ви, иму́ще покая́ніе и жела́ніе къ нему́. Пріиди́те у́бо и ви́димъ, что́ бы́сть дне́сь, въ Сіо́нѣ, гра́дѣ Дави́довѣ? Сѣ́мя Авраа́мле люби́мое и избра́нное, что́ содѣ́ла дне́сь? Пречи́стаго /л. 190/ Влады́ку сме́рти преда́ша. Во дне́шній де́нь Христо́съ, Спа́съ на́шъ, рука́ми беззако́нными, на́ древѣ Кре́стнѣмъ обѣ́шенъ бы́сть безъ зако́на. Пріи́демъ у́бо ны́нѣ вси́ мы́, омы́емъ тѣ́ло слеза́ми и воздыха́ніемъ, я́ко Госпо́дь на́шъ Ца́рь сла́вы, на́съ ра́ди нечести́выхъ сме́рти пре́данъ бы́сть. Кто́ ли внеза́пу слы́ша о возлю́бленнѣмъ и бли́жнѣмъ уме́ршемъ, или́ па́ки внеза́пу ви́дѣти того́ люби́маго ме́ртва, лежа́ща предъ очи́ма люби́маго его́? Но и лица́ же не омрачи́ свѣ́тлое видѣ́ніе его́. Того́ бо ви́дѣвъ со́лнце свѣ́тлое въ вы́шнихъ, досажде́ніе небе́снаго Влады́ки, на́ древѣ Кре́стнѣмъ, измѣни́ лице́ и сокры́ лучи́ своея́ свѣ́тлости, не терпя́ ви́дѣти досажде́нія Влады́чня, и печа́лію и тмо́ю са́мо ся разлія́. Па́ки Ду́хъ Святы́й, сы́й въ Це́ркви, ви́дѣвъ Сы́на на́ древѣ Кре́стнѣмъ, раздра́ церко́вныя красоты́ свы́ше и до́ долу, и видѣ́ніемъ голуби́нымъ а́біе изы́де. Вся́ у́бо тва́рь бы́сть въ стра́сѣ и тре́петѣ, я́ко же пострада́ Спа́съ, Небе́сный Ца́рь. Мы́ же, грѣ́шницы, неради́мъ при́сно. Поне́же пре́данъ бы́сть еди́нъ Без/л. 190 об./грѣ́шный, и смѣе́мся всегда́, слы́шаще стра́сти Спа́совы и досажде́нія. Пита́емся всегда́, иму́ще вся́ко тща́ніе, е́же одѣя́ніе укра́сити. Со́лнце на́ небеси досажде́нія ра́ди Влады́чня, свою́ свѣ́тлость во тму́ преложи́, да мы́ ви́дяще, подо́бни бу́демъ. Влады́ка на Крестѣ́ тебе́ ра́ди досажде́нія прія́тъ: ты́ же, о окая́нне, ри́зами ли украша́ешися, и не трепе́щетъ ли ти́ се́рдце, и не ужаса́етъ ли ся у́мъ, сія́ стра́шная слы́ша? Еди́нъ Безгрѣ́шный, тебе́ ра́ди нечести́ваго, сме́рти пре́данъ бы́сть, досажде́ніемъ и поноше́ніемъ; ты́ же са́мъ глуми́шися, слы́ша сія́ вся́. Подоба́етъ же слу́ху вся́кому и ста́ду слове́сному, да блюде́тъ всегда́ своего́ Па́стыря и жела́етъ его́ при́сно, и срамля́ется его́. Сего́ ра́ди стра́сть пострада́, безстра́стный Влады́ка, да не у́бо кра́ситеся ри́зами тли́мыми, ниже́ па́ки пи́щею, ни бра́шны людски́ми, но и́ноческими и вся́кою чистото́ю, угоди́ти Па́стыреви. Не бу́демъ подо́бни іюде́омъ, я́ко же́стоцы и непокори́ви, отме́щущеся всегда́ Боже́ственныхъ бла́гъ и до́браго дѣ́ланія его́. Госпо́дь Вы́шній, /л. 191/ Авраа́ма ра́ди и завѣ́та его́ дѣ́льма, терпя́ше искони́ лю́демъ стро́потная, съ небесе́ у́бо ма́нну даде́ и́мъ я́сти, сíи же, не досто́йни су́ще, чеснокови́таго лу́ку жела́ху, бра́шна злосмра́дна. Во́ду па́ки даде́ и́мъ въ пусты́ни, сíи же въ тоя́ мѣ́сто, оце́тъ Ему́ да́ша, обѣ́сивше Его́ на́ древѣ. Потщи́мся у́бо, бра́тіе, да ся́ не обря́щемъ іюде́омъ прича́стницы, распе́ншимъ своего́ Влады́ку и Содѣ́теля. Убои́мся всегда́, имѣ́юще предъ очи́ма стра́сть Спа́сову, поуча́ющеся пла́катися свои́хъ страсте́й: на́съ бо ра́ди пострада́ Безстра́стный и еди́нъ Безгрѣ́шный. Что́ же мы́ о се́мъ возда́мы Ему́, бра́тіе? Вне́млемъ же себѣ́, да не ка́ко отве́ржемся Его́ страсте́й. Приступи́те, вся́ ча́да церко́вная, причасти́вшеся Кро́ви Честнѣ́й и Святѣ́й Пречи́стаго Влады́ки. Пріиди́те, да поучи́мся Госпо́днимъ Страсте́мъ, со слеза́ми и воздыха́ніемъ, разумѣва́юще въ стра́сѣ и поуча́ющеся въ тре́петѣ, глаго́люще въ себѣ́: Христо́съ, Спа́съ на́шъ, на́съ ра́ди нечести́выхъ пре́данъ бы́сть. Поучи́ся, бра́те, что́ су́ть, я́же слы́шиши? /л. 191 об./ Бо́гъ безгрѣ́шный, Сы́нъ Вы́шняго, тебе́ ра́ди пре́данъ бы́сть. Отве́рзи се́рдце твое́, и увѣ́ждь испы́тно о стра́сти Его́ и глаго́ли въ себѣ́: Бо́гъ безгрѣ́шный дне́сь пре́данъ бы́сть, дне́сь пору́ганъ бы́сть, дне́сь біе́нъ бы́сть, дне́сь оплева́нъ бы́сть, дне́сь носи́лъ е́сть терно́въ вѣне́цъ, дне́сь ра́спятъ бы́сть небе́сный Агнецъ. Да трепе́щетъ се́рдце твое́, и ужа́снется душа́ твоя́ и пла́чися всегда́, въ поуче́ніи се́мъ Стра́сти Влады́чни. Сладя́тъ бо сле́зы и просвѣща́ютъ душа́, поуча́ющася Христо́вымъ Страсте́мъ всегда́. Та́ко поуча́йся при́сно, сле́зы точа́ всегда́, похваля́я Влады́ку о Страсте́хъ Его́, я́же пострада́лъ е́сть тебе́ ра́ди, и въ де́нь прише́ствія Его́ бу́дутъ ти́ сле́зы высота́ предъ суди́щемъ Его́. Спостражди́ и ты́, поуча́яся Страсте́мъ безстра́стнаго Влады́ки. Претерпи́ напа́сти и въ печа́лѣхъ похваля́й Бо́га. Блаже́нъ бо е́сть человѣ́къ, и́же имѣ́етъ предъ очи́ма Влады́ку небе́снаго и Стра́сти Его́, и распе́нъ себе́ отъ всѣ́хъ страсте́й земны́хъ и печа́лей, и бы́сть подража́тель своего́ Влады́ки. Сíй е́сть ра́зумъ всѣ́мъ боголю́бцемъ, егда́ /л. 192/ подража́тели бу́дутъ Влады́цѣ своему́ дѣ́лы благи́ми. Ви́диши ли, о человѣ́че, Пречи́стаго Влады́ку на Крестѣ́ ви́сима, и дерза́еши не стыдя́ся, въ пи́щи или́ и въ смѣ́сѣ соверша́еши лѣ́та, я́же живе́ши на земли́? Или́ не вѣ́си, о окая́нне, я́ко сло́ва взы́щетъ распны́йся Госпо́дь о все́мъ се́мъ нерадѣ́ніи твое́мъ? Ны́нѣ слы́ша и лѣни́шися, пита́яся и кормя́, и смѣя́ся непреста́нно. Пріи́детъ же де́нь о́нъ вели́кій и стра́шный, и́же е́сть отме́стенъ, и пла́катися и́маши непреста́нно, и возопіе́ши во огни́, отъ не́мощи души́ твоея́. Кла́няютися, Влады́ко, благословлю́ Тя́, Бла́же, молю́ Тя́, Святы́й, припа́даю Ти́, Человѣколюбче, прославля́ю Тя́, Пречи́сте, я́ко Ты́ единоро́денъ еси́, Влады́ка всѣ́хъ, и еди́нъ безгрѣ́шный, мене́ ра́ди грѣ́шнаго и недосто́йнаго, сме́рти вкуси́лъ еси́, сме́рти же распя́тія, да свободи́ши, и изба́виши ду́шу грѣ́шничу, отъ лю́тыхъ беззако́ній. И что́ у́бо возда́мъ Тебѣ́ о се́мъ, о Влады́ко? Сла́ва Тебѣ́, Человѣколю́бче, мно́гихъ ра́ди щедро́тъ и милосе́рдія ра́ди Твоего́. Сла́ва Тебѣ́, Ми́лостивый, сла́ва Тебѣ́, /л. 192 об./ Долготерпѣли́вый. Сла́ва Тебѣ́, отпусти́телю всѣ́хъ прегрѣше́ній. Сла́ва Тебѣ́, соше́дый спасти́ ду́ши на́ша. Сла́ва Тебѣ́, воплоти́выйся во утро́бу Дѣви́чю. Сла́ва Тебѣ́, рожде́йся, сла́ва Тебѣ́, я́тый беззако́нными. Сла́ва Тебѣ́ оплева́нный. Сла́ва Тебѣ́, за лани́ту уда́ренный. Сла́ва Тебѣ́, распя́тый. Сла́ва Тебѣ́, погребе́нный, сла́ва Тебѣ́, воскресы́й. Сла́ва Тебѣ́, проповѣ́давый. Сла́ва Тебѣ́, увѣ́ривый ученики́ Своя́. Сла́ва Тебѣ́, вознесы́йся на небеса́. Сла́ва Тебѣ́, сѣдя́й со сла́вою и вели́чествіемъ одесну́ю Отца́, и па́ки гряды́й со святы́ми а́нгелы, суди́ти хотя́ вся́кой души́, отве́ргшейся святы́я Твоея́ Стра́сти, въ годи́ну о́ну стра́шную и тре́петную, егда́ подви́жатся си́лы небе́сныя, егда́ пріи́дутъ вку́пѣ а́нгели и арха́нгели, херуви́ми и серафи́ми, со́ страхомъ и тре́петомъ вели́кимъ, предстоя́ти предъ суди́щемъ въ годи́ну о́ну. И да покры́етъ мя́ благода́ть Твоя́, Человѣколю́бче, крило́ма свои́ма и изба́витъ ду́шу мою́ отъ стра́шнаго огня́, и скре́жета зубна́го, и тьмы́ кромѣ́шнія и пла́ча вѣ́чнаго: да глаго́лю, и благословлю́ и велича́ю Тя́. Сла́ва /л. 193/ изво́лившему спасти́ грѣ́шники мно́гими щедро́тами милосе́рдія Твоего́, ны́нѣ и при́сно и во́ вѣки вѣко́мъ, ами́нь.

Примѣчаніе:
[1] Сіе́ сло́во чте́тся на Страсте́хъ Госпо́днихъ по 7-мъ Ева́нгеліи.

Источникъ: Кни́га, глаго́лемая «Златоу́стъ», въ не́йже вся́ко ухищре́ніе Боже́ственнаго Писа́нія, истолко́вано святы́мъ вели́кимъ Іоа́нномъ Златоу́стомъ и про́чими святы́ми отцы́. — М.: При Свя́то-Тро́ицко-Введе́нской це́ркви, въ тѵпогра́фіи единовѣ́рцевъ, 1910. — Л. 188 – 193.

Назадъ / Къ оглавленію / Впередъ


Наверхъ / Къ титульной страницѣ

0



«Слава Россіи»
Малый герб Российской империи
Помощь Порталу
Просимъ Васъ поддержать нашъ Порталъ
© 2004-2017 г.