Церковный календарь
Новости


2017-11-18 / russportal
Ген. П. Н. Красновъ. "Старая Академія". Глава 8-я (1932)
2017-11-18 / russportal
Ген. П. Н. Красновъ. "Старая Академія". Глава 7-я (1932)
2017-11-18 / russportal
Л. Д. Перепелкина. Юліанскій календарь - 1000-лѣтняя икона времени на Руси (1989)
2017-11-18 / russportal
Проф. П. В. Верховской. Патріархъ Тихонъ (1919)
2017-11-17 / russportal
Ген. П. Н. Красновъ. "Старая Академія". Глава 6-я (1932)
2017-11-17 / russportal
Ген. П. Н. Красновъ. "Старая Академія". Глава 5-я (1932)
2017-11-17 / russportal
Ген. П. Н. Красновъ. №100 (Къ юбилею "Часового") (1933)
2017-11-17 / russportal
Генералъ П. Н. Красновъ. Подъ какимъ лозунгомъ? (1933)
2017-11-17 / russportal
Слова преп. Симеона Новаго Богослова. Слово 36-е (1882)
2017-11-17 / russportal
Слова преп. Симеона Новаго Богослова. Слово 35-е (1882)
2017-11-16 / russportal
П. Н. Красновъ. Казаки. (Изъ стараго разсказа) (1933)
2017-11-15 / russportal
Основатель и Верх. Руководитель Добров. Арміи Ген. М. В. Алексѣевъ (1919)
2017-11-15 / russportal
П. Н. Красновъ. "Старая Академія". Глава 4-я (1932)
2017-11-15 / russportal
П. Н. Красновъ. "Старая Академія". Глава 3-я (1932)
2017-11-15 / russportal
Приказъ №900 Верх. Главнокоманд. генерала Корнилова (29 августа 1917 года)
2017-11-15 / russportal
Приказъ №897 Верх. Главнокоманд. генерала Корнилова (28 августа 1917 года)
Новости въ видѣ
RSS-канала: .
Сегодня - воскресенiе, 19 ноября 2017 г. Сейчасъ на порталѣ посѣтителей - 22.
Церковно-учительная литература

КНИГА, ГЛАГОЛЕМАЯ «ЗЛАТОУСТЪ»,
Въ не́йже вся́ко ухищре́ніе Боже́ственнаго Писа́нія, истолко́вано святы́мъ вели́кимъ Іоа́нномъ Златоу́стомъ и про́чими святы́ми отцы́.

СЛОВО 71.
Въ сре́ду 4-я недѣ́ли по Па́сцѣ, на Преполове́ніе пра́здника Влады́чня, поуче́ніе свята́го Іоа́нна Златоу́стаго.

Тріе́ вели́цыи бы́ша пра́здницы жидо́встіи: Па́сха, Пятьдеся́тница, и Преполове́ніе, въ ни́хъ же содѣ́яшася пресла́вная Госпо́дня чудеса́. Госпо́дьскій бо пра́здникъ ны́нѣшній, сугу́бу Воскресе́нію благода́ть сотвори́: отъ Воскресе́нія бо до Пентико́стія Преполове́ніе имену́ется, въ то́ бо, я́ко и въ Па́сху, собира́хуся жи́дове. Слы́ши евангели́ста глаго́люща: /л. 221/ Преполови́вшуся пра́зднику, вни́де Іису́съ въ це́рковь и уча́ше. Дивля́хужеся жи́дове, глаго́люще: ка́ко Се́й вѣ́сть кни́ги, не учи́вся? О, беззако́нніи! Тре́буетъ ли кни́гамъ Творе́цъ, ко учи́телю приходи́ти, Иже не́бо и зе́млю сотвори́ и человѣ́ка му́дростію созда́? Ко́знію ли хо́щете умудри́ти, Иже смы́слъ и у́мъ Даю́щаго всѣ́мъ? О, зло́бніи и жестосе́рдіи! Рцы́те, кто́ отъ рожде́нія слѣпа́го воочи́, или́ бы́ліе приложи́, или́ бѣльмо́ сострога́? Бре́ніемъ пома́за о́чи слѣпо́му и безъ враче́бныхъ хи́тростей исцѣли́, Боже́ственную си́лу Свою́ явля́я, я́ко отъ земли́ Ада́ма сотвори́, да позна́ютъ И [Его] Сы́на Бо́жія. Что́ же Госпо́дь къ жидо́мъ рече́: почто́ и́щете Мя́ уби́ти? не Моѵсе́й ли даде́ ва́мъ Зако́нъ, и никто́ же отъ ва́съ Зако́на твори́тъ? Жи́дове же реко́ша: Ты́ субо́ты разоря́еши, осла́бленныя возставля́я и слѣпы́я просвѣща́я, и глаго́леши: не твори́мъ зако́на. Рече́ же Госпо́дь: о жи́дове, что́ въ субо́ту лу́чше сотвори́ти: ду́шу спасти́, или́ погуби́ти? пло́ть ли обрѣ́зати, или́ осла́блена возста́вити? ору́жіе ли остри́ти, или́ слѣпа́го просвѣти́ти? /л. 221 об./ на зло́ ли собра́тися, или́ благода́ть вселе́ннѣй умно́жити? Аще ли человѣ́ка обрѣ́заете въ субо́ту, да ся́ Зако́нъ не разори́тъ, на Мя́ почто́ гнѣ́ваетеся, я́ко здра́вы человѣ́ки творю́ въ субо́ту? Не на лица́ суди́те, глаго́лю ва́мъ, но пра́вду твори́те въ судѣ́. О, преди́вное смире́ніе Госпо́дне! Своя́ враги́ судія́ми нарече́, глаго́ля и́мъ: не на лица́ суди́те, и не я́ко при Суса́ннѣ вино́вныя оправди́сте. Азъ бо Даніи́ла возста́вихъ, да злы́я сме́рти преда́стъ, а непови́нную изба́витъ. Не суди́те на лица́, но пра́ведно суди́те, а не я́ко при Навуѳе́и, и мзды́, я́ко Аха́въ, не пріима́йте непра́вдою. Не ва́съ ли проро́къ ху́ля, глаго́лаше: посреди́ непра́веднаго и непови́ннаго не отдѣля́ху? Не суди́те по мздѣ́, ни стыди́теся си́льныхъ, а́ще непра́вду дѣ́ютъ, но суди́те пра́ведно, су́дъ бо Бо́жій пра́веденъ е́сть. Что́ же Мене́ и́щете уби́ти? Вотще́ мяте́теся! Азъ во́лею хощу́ Стра́сть прія́ти, никому́же ну́дящу Мене́, но Са́мъ Ся смири́хъ, да мíръ спасе́нъ бу́детъ Мно́ю. О, зло́бѣ жидо́встѣй! О, Влады́ки Христа́ милосе́рдію и безчи́сленному человѣколю́бію! Яко бо грѣ́шникъ оболга́емь, /л. 222/ терпи́тъ, безче́ствуемь, не мща́етъ. Тѣ́мъ же и мы́ до́лжни есмы́, бра́тіе, смире́ніе имѣ́ти и не велича́тися, оби́ду и уко́ръ терпѣ́ти, зла́ за зло́ не воздава́ти, да съ Го́сподемъ Бо́гомъ просла́вимся. Слы́шите, что́ евангели́стъ о преполове́ніи пра́здника рече́: Въ преполове́ніе пра́здника вни́де Іису́съ въ це́рковь и уча́ше. Подо́бенъ и се́й мину́вшему пра́зднику. По ма́лѣ же на́ небо восхожде́нія пра́здникъ бу́детъ. Пра́здникъ же глаго́летъ, не я́ко у е́ллинъ и жидо́въ быва́ющь, въ не́мже и́гры, и пія́нства, и пѣ́сни блу́дныя, и пляса́нія, но пра́зднуемъ, я́ко же лѣ́по христія́номъ, и свято́му пра́зднику въ че́сть. Въ не́мъ же не и́гры дѣ́юще, ни упива́ющеся, но моли́твы и духо́вныя пѣ́сни Го́сподеви возсыла́юще. Яко же рече́ Госпо́дь: идѣ́же бу́дутъ со́брани о и́мени Мое́мъ два́, или́ тріе́, ту́ е́смь и Азъ посредѣ́ и́хъ. Бу́демъ ми́лостиви, да и на́мъ ми́лостивъ бу́детъ Госпо́дь Бо́гъ, и поми́луетъ на́съ, Ему́же сла́ва ны́нѣ и при́сно и во́ вѣки вѣко́мъ. [Ами́нь.]

Источникъ: Кни́га, глаго́лемая «Златоу́стъ», въ не́йже вся́ко ухищре́ніе Боже́ственнаго Писа́нія, истолко́вано святы́мъ вели́кимъ Іоа́нномъ Златоу́стомъ и про́чими святы́ми отцы́. — М.: При Свя́то-Тро́ицко-Введе́нской це́ркви, въ тѵпогра́фіи единовѣ́рцевъ, 1910. — Л. 220 об. – 222.

Назадъ / Къ оглавленію / Впередъ


Наверхъ / Къ титульной страницѣ

0



«Слава Россіи»
Малый герб Российской империи
Помощь Порталу
Просимъ Васъ поддержать нашъ Порталъ
© 2004-2017 г.